Returnering & Reklamation
Hurtig hjælp til fortrydelse, ombytning og fejl på produkter købt hos
Viretta.dk.
30 dages fortrydelsesret
5 års reklamationsret
Returlabel 49 kr*
Bemærk: Du skal altid selv oprette og hente din label i Fragtportalen.
Vi udsender ikke labels pr. e-mail eller telefon.
Fortrydelse vs. Reklamation:
Fortrydelse bruges, når du ikke ønsker varen alligevel. Reklamation bruges ved fejl/mangler, der ikke skyldes almindeligt slid eller forkert anvendelse.
*Returlabel koster 49 kr ved fortrydelse. Ved berettiget reklamation er fragten uden beregning.
Sådan returnerer du
1
Gå til Retur & Fragtportalen
Åbn Retur & Fragtportal,
og log ind med dit ordrenummer og postnummer.
2
Vælg varer og årsag
Marker de produkter du sender retur, og vælg “Fortrydelse” eller den relevante årsag.
3
Betal & hent returlabel (49 kr)
Betal i portalen og download/print din label. Label skal altid oprettes af dig via portalen.
4
Pak forsvarligt
Brug robust yderemballage. Beskyt kanter, belægninger og glaslåg. Fjern gamle fragtlabels.
5
Indlevér med tracking
Aflever pakken hos transportøren og gem kvittering/sporingsnummer. Behandling sker hurtigst muligt efter modtagelse.
Sådan reklamerer du
1
Opret sag i Reklamationsportalen
Beskriv fejlen og vedlæg billeder/video på
Reklamationsportalen.
Du modtager et sags-ID på e-mail.
2
Hent fragtlabel i Fragtportalen
Gå til Fragtportalen og vælg flowet “Reklamation”.
Du skal selv oprette og hente label i portalen. Ved berettiget reklamation er fragten uden beregning.
3
Pak & send
Pak forsvarligt og skriv dit sags-ID tydeligt på ydersiden af pakken. Aflever med tracking og gem kvitteringen.
4
Afvent behandling
Du får svar direkte i Reklamationsportalen, når sagen er behandlet.
FAQ
Hvor lang er min returfrist?
+
Du har 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen. Varen må kun være håndteret, som man ville gøre i en fysisk butik.
Hvad koster en returlabel?
+
En returlabel koster
49 kr ved fortrydelse og oprettes altid af dig i
Fragtportalen.
Ved berettiget reklamation er fragten gratis – label hentes ligeledes i Fragtportalen.
Kan I sende mig en label pr. e-mail?
+
Nej. Af hensyn til sporing og korrekt sagsflow skal labels altid oprettes og hentes af dig i Fragtportalen.
Kan jeg bruge egen fragt?
+
Brug altid label fra
Fragtportalen.
Det sikrer korrekt sporing og hurtigere behandling.
Hvad er reklamationsretten?
+
Vi tilbyder
5 års reklamationsret på alle køb hos Viretta.dk for fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller fejlanvendelse.
Opret sager via
Reklamationsportalen.
Hvordan pakker jeg korrekt?
+
Brug robust yderemballage; beskyt kanter, belægninger og glaslåg; fjern gamle labels; og læg ordrenummer eller sags-ID i pakken.
Hvornår får jeg svar eller refusion?
+
Vi behandler sager hurtigst muligt efter modtagelse. Refusion sker til samme betalingsmiddel, når returen er godkendt.
Kontakt & Returadresse
Virksomhed:
Viretta ApS
CVR:
42417157
Adresse:
Navervænget 3, 4000 Roskilde, Danmark
Angiv altid ordrenummer eller sags-ID i pakken og på ydersiden.