Returnering & Reklamation

Hurtig hjælp til fortrydelse, ombytning og fejl på produkter købt hos Viretta.dk.

30 dages fortrydelsesret 5 års reklamationsret Returlabel 49 kr*
Bemærk: Du skal altid selv oprette og hente din label i Fragtportalen. Vi udsender ikke labels pr. e-mail eller telefon.
Fortrydelse vs. Reklamation: Fortrydelse bruges, når du ikke ønsker varen alligevel. Reklamation bruges ved fejl/mangler, der ikke skyldes almindeligt slid eller forkert anvendelse.
*Returlabel koster 49 kr ved fortrydelse. Ved berettiget reklamation er fragten uden beregning.

Sådan returnerer du

1
Gå til Retur & Fragtportalen

Åbn Retur & Fragtportal, og log ind med dit ordrenummer og postnummer.

2
Vælg varer og årsag

Marker de produkter du sender retur, og vælg “Fortrydelse” eller den relevante årsag.

3
Betal & hent returlabel (49 kr)

Betal i portalen og download/print din label. Label skal altid oprettes af dig via portalen.

4
Pak forsvarligt

Brug robust yderemballage. Beskyt kanter, belægninger og glaslåg. Fjern gamle fragtlabels.

5
Indlevér med tracking

Aflever pakken hos transportøren og gem kvittering/sporingsnummer. Behandling sker hurtigst muligt efter modtagelse.

Sådan reklamerer du

1
Opret sag i Reklamationsportalen

Beskriv fejlen og vedlæg billeder/video på Reklamationsportalen. Du modtager et sags-ID på e-mail.

2
Hent fragtlabel i Fragtportalen

Gå til Fragtportalen og vælg flowet “Reklamation”. Du skal selv oprette og hente label i portalen. Ved berettiget reklamation er fragten uden beregning.

3
Pak & send

Pak forsvarligt og skriv dit sags-ID tydeligt på ydersiden af pakken. Aflever med tracking og gem kvitteringen.

4
Afvent behandling

Du får svar direkte i Reklamationsportalen, når sagen er behandlet.

FAQ

Hvor lang er min returfrist? +
Du har 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen. Varen må kun være håndteret, som man ville gøre i en fysisk butik.
Hvad koster en returlabel? +
En returlabel koster 49 kr ved fortrydelse og oprettes altid af dig i Fragtportalen. Ved berettiget reklamation er fragten gratis – label hentes ligeledes i Fragtportalen.
Kan I sende mig en label pr. e-mail? +
Nej. Af hensyn til sporing og korrekt sagsflow skal labels altid oprettes og hentes af dig i Fragtportalen.
Kan jeg bruge egen fragt? +
Brug altid label fra Fragtportalen. Det sikrer korrekt sporing og hurtigere behandling.
Hvad er reklamationsretten? +
Vi tilbyder 5 års reklamationsret på alle køb hos Viretta.dk for fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller fejlanvendelse. Opret sager via Reklamationsportalen.
Hvordan pakker jeg korrekt? +
Brug robust yderemballage; beskyt kanter, belægninger og glaslåg; fjern gamle labels; og læg ordrenummer eller sags-ID i pakken.
Hvornår får jeg svar eller refusion? +
Vi behandler sager hurtigst muligt efter modtagelse. Refusion sker til samme betalingsmiddel, når returen er godkendt.

Kontakt & Returadresse

Virksomhed:
Viretta ApS
CVR:
42417157
Adresse:
Navervænget 3, 4000 Roskilde, Danmark
Angiv altid ordrenummer eller sags-ID i pakken og på ydersiden.